Uslovi prodaje i isporuke sa Pravilnikom o zaštiti potrošača i načinu rešavanja reklamacija
Porudžbine proizvoda koji su u ponudi u web prodavnici statua.rs primaju se online. Kupac izuzetno može u poruci na mobilni telefon ili viber poslati svoju porudžbinu uz navodjenje tačnih naziva artikala, svojih ličnih podataka, precizne adrese i podataka za kontakt, ali je dužan da telefonskim pozivom proveri da li je prodavac istu primio i pročitao, da potvrdi da je pročitao i da prihvata uslove poslovanja web prodavnice prodavca, nakon čega će prodavac potvrditi prijem porudžbine. Prodavac nije dužan da kontroliše porudžbine koje nisu stigle preko web prodavnice i neće odgovarati na poruke poslate na drugi način (na primer putem fejsbuka, mesindžera, watsapp-a, vibera i sl.). Objave na fejsbuk i instagram stranici ne sadrže cene i druge važne informacije sa kojima se kupac pre poručivanja mora upoznati. Svaka objava na stranicama fejsbuka prodavca Statua doo je samo predstavljanje pojedinih proizvoda, nije namenjena za poručivanje, a gotovo uvek sadrži link ka web prodavnici tako da je kupcima sve što je potrebno za naručivanje i pregled proizvoda dostupno na našem sajtu i u web prodavnici preko linka koji objava sadrži. Naknadne fotografije artikala na zahtev kupaca ne šaljemo.
Minimum za poručivanje je vrednost od 2.000,00 dinara + troškovi isporuke. Porudžbine koje nemaju navedene minimume neće se isporučivati. Izuzetno porudžbine čija je vrednost manja od 2.000,00 dinara, a veća od 1.000,00 dinara može se poslati uz prethodnu uplatu vrednosti pošiljke i troškova isporuke ( u tom slučaju se mora telefonski naručiti). Kupac je dužan da ukoliko ne obezbedi prijem naručene pošiljke ili je ne preuzme po obaveštenju od kurirske službe, pošiljaocu plati troškove koji su nastali za slanje i vraćanje neisporučene pošiljke kao i vrednost pošiljke ukoliko je ista zbog zadržavanja u transportu neupotrebljiva. Ukoliko pošiljka bude vraćena pošiljaocu zbog neporeuzimanja od strane kupca, kupac je dužan da dostavi ispravan broj lične karte i JMBG radi refundacije i poništenja fiskalnog računa koji prati svaku pošiljku. Ukoliko kupac ne dostavi neophodne podatke prodavac će podatke pribaviti od nadležnih organa preko odgovarajućih službi, a troškove nastale u vezi sa tim snosi kupac.
Troškovi isporuke na celoj teritoriji Srbije posebno se zaračunavaju i plaćaju, u skladu sa cenovnikom Post expres službe.
Maksimalna težina paketa za slanje post express službom je 20 kg, u kutijama čije dimenzije ne prelaze 60x50x50cm. Ukoliko ima više paketa za svaki se plaćaju troškovi isporuke. Prilikom prijema plaća se vrednost robe + troškovi isporuke. Broj telefona koji je u funkciji je obavezan radi kontaktiranja.
Klijanje semena i lukovica i gajenje biljaka zavisi od uslova gajenja i ne podleže reklamaciji.
Reklamacije za semena, lukovice i sadnice se primaju za neispravno pristiglu količinu, kvalitet koji ne odgovara za tu vrstu robe i mehanička oštećenja., pre setve, sadnje ili presađivanja.
Ukoliko kupac ne dobije sve stavke sa računa koji se uz robu dostavlja ili nije zadovoljan kvalitetom pristiglih artikala ili su artikli oštećeni, dužan je da o tome obavesti prodavca odmah po prijemu pošiljke, a najkasnije u roku od 24 časa, i nakon obaveštenja u skladu sa dogovorom o vraćanju cele ili delimične pošiljke, vrati pošiljaocu porudžbinu odnosno deo porudžbine kojom je nezadovoljan, uredno spakovano kao što je bilo kad je primio pošiljku, sa fiskalnim računom koji je primio uz pošiljku i preko iste službe preko koje je primio pošiljku. Prilikom vraćanja pošiljke kupac je dužan da dostavi broj lične karte radi refundacije računa u skladu sa zakonskim propisima. Posejana semena ili posadjene lukovice i presađene sadnice ne mogu biti predmet reklamacije.
Prilikom prijema porudžbine paket odmah otvoriti (raspakovati), proveriti da li su svi proizvodi isporučeni u naručenim količinama, biljke po potrebi zaliti, lukovicama otvoriti pakovanja. Savet je da se sadnice biljaka po potrebi presade, ali ne odmah nakon transprta (isporuke). Transport je stresan za sadnice biljaka i treba im dati 7-10 dana vremena, da se priviknu.
Zbog prirode prikaza na monitorima i displejima različitih mediju i njihovih podešavanja, moguće je odstupanje u boji proizvoda.
Pravilnik o zaštiti potrošača i načinu rešavanja reklamacija
Član 1.
Ovim Pravilnikom se regulišu prava i obaveze web prodavnice Statua doo ( u daljem tekstu: prodavac), prava i obaveze krajnjeg potrošača-fizičkog lica koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti (u daljem tekstu: kupac), postupak naručivanja, prijema i plaćanja naručenih proizvoda, zaštita potrošača, vraćanje proizvoda, odustanak od kupovine i način rešavanja reklamacija.
Član 2.
Kupovina preko naše prodajne internet stranice odnosno web prodavnice na adresi statua.co.rs/web-prodavnica/, smatra se prodajom na daljinu.
Kupac koji naručuje proizvode preko web prodavnice dužan je da se pre naručivanja informiše o uslovima isporuke, svojim pravima i obavezama, načinu i postupku primanja i rešavanja reklamacija, bez obzira na koji način je izvršio poručivanje (online ili telefonski). Smatra se da je kupac koji vrši poručivanje upoznat i saglasan sa uslovima prodaje i isporuke i da je upoznat sa Pravilnikom o zaštiti potrošača i načinu rešavanja reklamacija čiji tekst sledi u nastavku ovog teksta.
Sve cene u web prodavnci su iskazane sa uračunatim PDV-om. Kvalitet proizvoda odgovara kvalitetu koji je predvidjen propisima za tu vrstu proizvoda.
Prodavac ima pravo da bez najave promeni informacije o proizvodu, cene proizvoda i uslove prodaje i isporuke, u bilo koje vreme, kako bi ih uskladio sa svojom poslovnom politikom i važećim propisima. Kupac je dužan da prilikom naručivanja proveri aktuelne uslove isporuke i informacije o proizvodima.
Član 3.
Online poručivanje proizvoda iz ponude naše web prodavnice, vrši se na našoj internet stranici u web prodavnici, praćenjem sledećih koraka kupovine i to: izborom vrste i količine proizvoda, dodavanjem proizvoda u virtuelnu korpu, pregledom poručenih proizvoda sa mogućnošću promene proizvoda pre konačnog izbora, registracijom kupca ili samo unošenjem obaveznih ličnih podataka za isporuku (obavezni podaci su označeni zvezdicom), izborom odgovarajuće vrste troškova isporuke prema težini naručenih proizvoda, čitanjem i prihvatanjem uslova prodaje i slanjem porudžbine prodavcu.
Prodavac će na e-mail sa kog je stigla porudžbina potvrditi prijem iste. Posle potvrde prijema porudžbine od strane prodavca kupcu, kupac ne može opozvati porudžbinu. Ukoliko kupac ne dobije povratni e-mail znači da nije ispratio sve obavezne korake za poručivanje i da poručivanje nije uspelo odnosno da prodavcu porudžbina nije stigla. Prodavac će e-mailom ili telefonom obavestiti kupca o vremenu slanja i očekivanom vremenu isporuke ili o nemogućnosti isporuke ako naknadnom proverom utvrdi da na lageru više nema proizvod koji je kupac naručio.
Prodavac zadržava pravo da od kupca koji neku od prethodnih pošiljaka prodavca nije primio iz bilo kog razloga, zahteva avansnu uplatu.
Prodavac nije odgovoran za nemogućnost i kašenjenje isporuke koji nastanu davanjem netačnih i nepreciznih podataka od strane kupca ili neblagovremenom isporukom od strane kurirske službe.
Član 4.
Porudžbine se dostavljaju u roku od 2 – 5 radnih dana (osim za sadnice čija vegetacija nije počela), na adresu koju kupac prilikom poručivanja navede kao adresu za isporuku. Isporuka se vrši putem kurirske službe. U slučaju da prodavac ne može da kontaktira kupca na telefon ili e-mail koji je naveden prilikom poručivanja porudžbina neće biti poslata.
Kupac plaća vrednost robe sa PDV-om, za koju prodavac šalje račun uz svaku pošiljku, gotovinom, licu koje vrši dostavu kao i troškove isporuke koji se posebno zaračunavaju i plaćaju prema težini paketa u skladu sa cenovnikom kurirske službe.
Član 5.
Kupac koji po prijemu porudžbine uoči nedostatke i fizička oštećenja na primljenoj porudžbini, dužan je da odmah po prijemu obavesti prodavca o tome. Pošiljke na kojima su uočeni nedostaci, fizički oštećene, uništene ili delimično uništene pošiljke, kupac će vratiti preko iste službe preko koje je primio pošiljku o trošku prodavca. Vraćanje pošiljke kupac je dužan izvršiti u roku od 24 časa od prijema iste.
Član 6.
U skladu sa članom 28. Zakona o zaštiti potrošača, u slučaju prodaje na daljinu ustanovljava se pravo kupca, koji se smatra potrošačem, da odustane od ugovora u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat u državinu, odnosno u državinu lica koga je kupac odredio, a nije prevoznik. Prilikom odustanka kupac može, ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje.
Odustanak od ugovora se ostvaruje podnošenjem odgovarajućeg obrasca, koji se dostavlja kupcu na email naveden u porudžbini. Obrazac treba shodno popuniti relevantnim podacima o kupcu i kupljenom proizvodu, odštampati, potpisati i vratiti preporučenom pošiljkom na adresu prodavca Statua doo, ul.Ive Andrića 33, 26232 Starčevo ili poslati elktronski na e-mail prodavca: kataloskaprodaja@statua ili rs statua@mts.rs. Podavac će potvrditi prijem odustanka od ugovora, u elektronskom obliku.
Troškove vraćanja proizvoda snosi kupac, osim ako prodavac izričito ne naglasi da će svojevoljno platiti troškove vraćanja robe.
Kupac je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.
Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao odustanak, proizvod se više ne može vratiti i ne može se zahtevati povraćaj novčanih sredstava za isti.
Moguće je vratiti samo proizvode koji su nekorišćeni, neoštećeni i u originalnoj ambalaži, sa svim dodacima i propratnom dokumentacijom pri čemu se mora priložiti i originalni račun.
Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac odgovara za neispravnost ili oštećenje proizvoda koji su rezultat neadekvatnog rukovanja proizvodom, tj. kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost proizvoda koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili njegova priroda, karakteristike i funkcionalnost. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca, odbiće se vraćanje cene i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak.
Cena se kupcu vraća po prijemu proizvoda, i nakon što se utvrdi da je proizvod neoštećen i ispravan.
Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku.
Imajući u vidu asortiman robe u našoj ponudi, može se desiti da je neki proizvod prilagodjen posebnim zahtevima kupca ili jasno personalizovan (ima logo kupca ili drugo obeležje i sl. ), takav proizvod se ne može vratiti.
Član 7.
Sve sporove koji se nisu mogli rešiti sporazumno izmedju prodavca i kupca rešiće Osnovni sud u Pančevu.